Kundvagn

Antal varor:0st
Summa: 0 kr
Till kassan
Mina sidor

Kundservice

Våra kunder är viktiga för oss och vår målsättning är att erbjuda så bra service och information som möjligt. Här har vi samlat information om våra betalnings- och leveransalternativ, hur du kan få extrahjälp med inredningen av ditt hem samt hur du lättast gör en serviceanmälan. Skötselråd hittar du i menyn överst på hemsidan. På kontakt hittar du vägbeskrivning med karta samt telefonnummer om du vill komma i kontakt med oss.

kundservice2

BETALNINGSALTERNATIV

Vid köp i vår fysiska butik

Hos oss kan du välja att betala med de vanligaste bank- och kreditkorten (ej Diners & Amex), kontant, via giro (Bg: 440-6542) eller ansöka om räntefri avbetalning på 6, 12 eller 24 månader. Kontakta en säljare i butiken för mer information. Vid beställning lämnar du en handpenning på 20% av varans värde som en bekräftelse på ordern. Resterande belopp betalas vid hämtning eller vid leverans.

Är du företagskund och vill ha dina möbler fakturerade behöver full betalning vara erlagd innan leverans eller hämtning. En faktureringsavgift tillkommer på 29 kr. 

Vid köp i webshopen

Här betalar du med de vanligaste bank- och kreditkorten i samband med beställningen eller på faktura via Klarna. Väljer du Klarna, betalar du på faktura efter leverans eller delar upp betalningen på 3, 6, 12 eller 24 månader, via Klarna kredit. Fakturan mailas till din mailadress. Endast 29 kr i faktureringsavgift tillkommer. Läs mer på Klarnas hemsida här>>

PRISER

Vi har valt att alltid ha bästa pris på våra varor. För att du skall känna dig trygg i ditt köp hos oss lämnar vi till och med prisgarani. Det innebär att om du hittar samma vara till ett lägre ordinarie pris någon annanstans får du mellanskillnaden tillbaka. Prisgarantin gäller under samma förutsättningar (fraktvillkor m.m.). Prisgarantin gäller upp till en månad efter beställning och måste styrkas med annons, offert eller liknande.

Alla priser är inkl. 25% moms. Vi reserverar oss för ev. feltryck. Detta innebär att vi förbehåller oss rätten att revidera t.ex. mått och prisuppgifter om de inte stämmer.
Observera att priserna på produktöversikten är prisexempel.

PERSONAL SHOPPER

Svårt att få ihop möbleringen? Är inredning en djungel?
Nu har du möjlighet att boka extra inredningshjälp hos oss utan kostnad. Under en timme får du handfasta tips och konkreta förslag på passande möbler till Ditt projekt, stort som litet, helt utan köpkrav.
Du & din personal shopper går i lugn och ro igenom möjligheterna som finns med hänsyn till smak, behov, och budget. Skicka ett mail för bokning på info@johantiberg.se.

inredningshjälp

LEVERANSTIDER

Mycket har vi på vårt lager i anslutning till butiken men blir det beställning så är normal leveranstid ca 4-8 veckor från fabrik. Leveranstiden varierar beroende på vad det är för möbel och varifrån den skickas. Vi ringer, mailar eller SMS:ar så snart dina möbler finns på plats hos oss så vi kan avtala tid för avhämtning eller hemleverans. Vid beställning av varor med olika leveranstider skickas varorna vid ett och samma tillfälle.

Gäller det beställningar från vår webshop, får du mer exakt leveransinformation via mail inom ca 1 vecka. Finns varan på vårt lager skickas det från oss inom 1-7 dagar.

MONTERING

En del möbler kommer färdigmonterade. Andra är helt eller delvis omonterade. Oftast är möblerna packeterade för att förhindra skador under transport. Avemballering och montering ingår som regel inte i priset. Rådgör med din säljare så du vet hur dina möbler kommer.

SORTIMENT

Mycket av det som finns visat här i vår webshop finns även i butik, men inte allt. Ring eller maila till oss om du har frågor gällande sortimentet. 031-12 24 00 eller info@johantiberg.se

HÄMTNING/HEMLEVERANS

Både butiken och lagret ligger i Göteborg, så är det här upphämtning av varor sker. Vi har gratis lånesläp. Kontakta oss i förväg om du vill låna släpet.

Vid köp i vår fysiska butik:

Bor du i Göteborg med omnejd kan vi leverera med egen bil. Då bär vi upp dina nya möbler i det rum du skall ha dem. Hör med din säljare om leveranstider för din adress och om det är monterat eller omonterat när det kommer.  Fraktkostnaden är 695-895 kr beroende på leveransadress. En service till självkostnadspris då vi håller låga priser på våra varor.
Dag och tid för leverans bokas då vi har varan på plats. Vi levererar vardagar mellan 13-17 och olika dagar olika distrikt.

Att tänka på vid möbelleverans: 

Gör plats så vår leveranspersonal kan ställa in möblerna utan att riskera att välta ner eller göra sönder något. Är golvet ömtåligt, tänk på att skydda det då det inte alltid är möjligt, av arbetsmiljöskäl, att ta av sig skorna vid tunga leveranser.

Vid köp i webshopen:

Fraktfri leverans vid köp över 1.500:-

Vid köp i webshopen kan du alltid välja att hämta dina varor i butiken. Annars skickar vi dina nya möbler med t.ex. LGT, BRING eller DHL. Fraktkostnaden varierar mellan olika varor, enligt fraktklasser nedan. Du behöver aldrig betala mer än en frakt även om du köper fler än en vara. Du ser fraktkostnaden i kassan innan du betalar. Handlar du över 1.500 kr så skickar vi din order fraktfritt i hela Sverige. (Observera att vissa varor alltid är fraktfria oavsett pris!) Leveranstider är vardagar mellan 7-17. Observera att leverans sker fram till ytterdörren/porten alt. så nära transportbilen kommer. Småförsändelser skickas i allmänhet till ombud enligt nedan. Ändring av leveransadress efter bokad leverans medför en extrakostnad. Önskas hjälp med inbärning, kontakta oss för prisuppgift.

Observera att varor från vår outlet, reavaror och varor vår utställning bara finns för avhämtning i butiken alt. betalleverans inom storgöteborg. Kostnad 695-895 kr beroende på adress.

Fraktkostnader:

Typ av frakt

Fraktklass A - Fraktfritt.

Fraktklass B - Kostnad 95 kr.

Fraktklass C - Kostnad 195 kr.

Ombud. Småförsändelser som består av endast 1 kolli och har en maxvikt 20 kg , en maxlängd 1,2 meter samt längd+omkrets på max 3 meter skickas i allmänhet till ett ombud nära dig. Vid outlösta paket eller situationer där leveransen inte kunnat ske p g a mottagarens ovilja att motta försändelsen eller om mottagaren angivit felaktiga leveransuppgifter debiteras 590 kr för att täcka frakt, returfrakt och hantering.

SERVICEANMÄLAN

Skulle det vara något fel på dina nya möbler, kontakta vår serviceavdelning vardagar 10-17 på telefon: 031-12 24 00 eller maila ditt ärende med bild på möbeln och skadan till kundservice@tibergsmobler.se. Är reklamationen godkänd och om varan skall gå i retur står vi givetvis för returfrakten/bytet. Detta gäller om du fått varan levererad. I annat fall ombesörjer du som kund retur/byte av varan.
Vanligt slitage eller felaktigt handhavande eller skötsel godkänns inte som reklamation. T.ex. sprickor i massiva ekmöbler p.g.a. bristande inoljning. Tänk på att trä är ett levande material och skiftningar i färg och struktur är vanligt förekommande och helt normalt och ligger ej till grund för reklamation. Läs mer under länken skötselråd.

Observera att tygfärger och betsfärger som visas på hemsidan kan skilja nyansmässigt mot verkligheten. Är du osäker så kontakta oss i butiken så hjälper vi dig gärna med ett färgprov om möjligt.

Vi reserverar oss mot eventuella feltryck på hemsidan.

Transportskador:

Eventuella transportskador måste anmälas direkt vid mottagandet av varan till transportbolaget och inom tre dagar till oss. Syna därför alltid varan noga när du tar emot den. Observera att det måste vara noterat på fraktsedeln eller handscannern och att du måste spara emballaget så att detta kan besiktigas, när ärendet undersöks. Telefonnumret till DHL är 0771-345 345.

Ångerrätt:

Du har 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webbshop enligt Distans- och hemförsäljningslagen från det datum du mottagit varan. Den returnerade varan bör vara i originalemballage och i lika gott skick som du mottog den. Om du vill utnyttja ångerrätten kontaktar du oss via mail shop@johantiberg.se eller telefon 031-12 24 00.

Efter godkänd retur får du hela köpesumman tillbaka, normalt tar detta 3-5 arbetsdagar dock senast inom 30 dagar. Returfrakten står du själv som kund för observera att denna kan skilja sig ifrån ursprungsfrakten. Vill du utnyttja ångerrätten innan du fått en avisering om varan försöker vi ordna detta utan en returfraktkostnad, men har du fått en avisering om varan men ej mottagit/hämtat ut den får du som kund själv stå för returfrakten. Observera att leveranstiden kan vara väldigt kort även om normal leveranstid på beställningsvaror är 4-8 veckor.

När det gäller specialtillverkade varor eller varor som fått en tydlig personlig prägel gäller särskilda regler som kan medföra att ångerrätten inte gäller.

Ångerrätten gäller inte företagskunder och inte heller varor köpta i vår fysiska butik.

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.

swedese, 2141

brunstad, 2068

tibergs, 2139

swedeses, 2030

ba, 2724

jf, 2988

interface, 3097

englesson, 3113

hjort, 3127

Design & funktion DINA VAL Copyright © Möbelhuset Johan Tiberg 2012-2013

* PRISGARANTI INNEBÄR ATT OM DU HITTAR SAMMA PRODUKT TILL ETT LÄGRE ORDINARIE PRIS NÅGON ANNANSTANS FÅR DU MELLANSKILLNADEN TILLBAKA. DETTA GÄLLER UNDER SAMMA FÖRUTSÄTTNINGAR UPP TILL EN MÅNAD EFTER BESTÄLLNING. (LÄS MER UNDER KUNDSERVICE.)
**FRAKTFRITT GÄLLER WEBORDRAR. FRAKTFRITT GÄLLER EJ VAROR UR VÅRT OUTLETSORTIMENT, REAVAROR OCH VAROR FRÅN VÅR UTSTÄLLNING. FÖR OUTLETVAROR, REAVAROR OCH UTSTÄLLNINGSVAROR ÄR DET ENDAST HÄMTNING I BUTIKEN ALT. BETALLEVERANS INOM STORGÖTEBORG. (LÄS MER UNDER KUNDSERVICE). Välkommen till Möbelhuset Johan Tiberg - Möbler och inredning på nätet och i Göteborg. Soffor, sängar, fåtöljer, matbord, soffbord, hatthyllor, bäddsoffor online.